fbpx

Trening Wima Hofa – ćwiczenia, pompki i plan treningu

W tym artykule chcemy pomóc Ci zagłębić się w Metodę Wima Hofa – gdzie przemyślany plan treningowy naprawdę ma znaczenie. Sam Wim Hof już jakiś czas temu stał się światowym fenomenem, dzięki swoim niewiarygodnym wyczynom.

​Na jakich filarach opiera się Wim Hof training?

Zanim poznasz ćwiczenia Wima Hofa – koniecznie w pierwszej kolejności sięgnij po techniki oddychania, ekspozycji na zimno i zaangażowania. Starożytne techniki połączone z najnowocześniejszą współczesną nauką to właśnie to jest sekretem działania tego niezwykłego człowieka. Dzięki nim dowiesz się, w jaki sposób możesz wykorzystać tlen i zimno do optymalizacji ciała i umysłu oraz poznasz fizjologię leżącą u podstaw tegoż.

​W czym pomogą Ci ćwiczenia Wima Hofa?

  • zoptymalizować zdrowie,
  • zmniejszyć stres,
  • zwiększyć poziom energii,
  • poprawić wyniki sportowe.

To wszystko i wiele więcej jest osiągalne właśnie dzięki tej potężnej metodzie.

​Robienie pompek według Wima Hofa

Jedną z integralnych części treningu proponowanych przez Wima Hofa są pompki. Przy czym warto zaznaczyć, iż jak zaraz się przekonasz Wim Hof pompki są nieco osobliwe – to, aby trzymać formę – każda opcja pompek jest dobra. Bez względu na to, jaki ostatecznie styl wybierzesz – najważniejsze jest, aby mięśnie brzucha były w trakcie ćwiczeń cały czas napięte – co poznasz po wciągniętym pępku.

Pierwszym typem pompek proponowanych przez Wima Hofa są te robione na wdechu, zalecane osobom, które cierpią na różnego rodzaju choroby autoimmunologiczne, tudzież zmagają się ze stanami zapalnymi. Pompki na wydechu tego samego autora są dedykowane wszystkim, którzy po prostu chcą lepiej funkcjonować – z naciskiem na kondycję układu nerwowego. Tego rodzaju Wim Hof training ma pomóc go swoiście zresetować. Uwaga – ten rodzaj pompek jest dedykowany osobom nienarzekającym na zdrowie.

​Wim Hof trening – co jeszcze warto wiedzieć?

Nauki Wima Hofa na temat pracy oddechowej i korzyści zdrowotnych płynących z zimnych zanurzeń przyciągnęły miliony zwolenników, którzy przysięgają, że wyleczyły wszystko, od depresji po cukrzycę, i uczyniły ich szczęśliwszymi i silniejszymi. Zanim jednak sam dosłownie zanurzysz się Wim Hof trening – konieczne jest, byś zapoznał się od a do zet z jego regułami i metodami, aby czerpać z tego pełen potencjał i czynić to w sposób dla siebie bezpieczny.

​Na jakie korzyści możesz liczyć trenując według Wima Hofa?

  • więcej energii,
  • lepsza wytrzymałość,
  • mniej stresu.

Pamiętaj, że same pompki to dopiero mały element całości. Cały trening wiąże się ze stopniową ekspozycją na zimne prysznice, a następnie kąpiele lodowe. Zyski, jakie uzyskasz już na starcie z takich poczynań to wyższa odporność, lepsze zdrowie i lepszy metabolizm, a jak wiadomo przekłada się to również na lepsze spalanie kalorii. Jak widać, każdy może zyskać robiąc pompki i oddychając jak Wim Hof.

Nie można zapomnieć, że ćwiczenia Wima Hofa to nie tylko trening ciała, ale też (a może przede wszystkim?) Trening umysłu. Robi się tu duchowo i poprzez medytację, co stanowi idealne uzupełnienie wcześniej opisanych pompek. Ćwiczenia skupienia i koncentracji do wykonania podczas oddychania można nazwać swoistą „aktywną medytacją”. Nade wszystko warto tutaj zwrócić uwagę na oczekiwane wyniki — jak redukcja stresu, lepszy sen, zwiększona kreatywność, większa koncentracja i jasność umysłu.

Metoda Wima Hofa zadziałała dla wielu osób. Czy zadziała dla Ciebie? Musisz sam się przekonać, ale pewne jest, że każda tego rodzaju inwestycja w umysł i ciało nigdy nie może być pozbawiona korzyści.