fbpx

Medytacja metodą Wima Hofa

Metoda Wima Hofa to owoc współpracy trzech elementów: ćwiczeń oddechowych, treningu umysłu i koncentracji oraz stopniowej ekspozycji na zimno. W tym artykule chcemy skupić się głównie na ćwiczeniach oddechowych i związanych z nimi medytacji metodą Wima Hofa. Czytaj dalej, abyś mógł zdecydować, czy jest to też metoda odpowiednia dla Ciebie.

​Na początek – kim jest Wim Hof?

Wim Hof to dzisiaj znany już na całym świecie holenderski sportowiec ekstremalny, który słynie przede wszystkim ze względu na swoją zdolność do wytrzymywania ekstremalnych mrozów. Opracował na kanwie swoich doświadczeń tak zwaną metodę Wima Hofa. Została ona ukuta w następstwie tego, że udało mu się koniec końców udokumentować swoje odkrycia, dzięki którym właśnie mógł podjąć imponującą listę fizycznych osiągnięć – od pływania pod lodem po bieganie półmaratonu za kołem podbiegunowym. Zasadniczo Wim Hof medytacja, jak i cała metoda ma na celu kultywowanie naturalnej ścieżki do optymalnego stanu ciała i umysłu – to jest jej sedno.

​Wim Hof medytacja – na czym to polega?

Podstawą jest przyjęcie właściwej pozycji do medytowania. Według Wima Hofa wygląda ona następująco: należy usiąść w siadzie skrzyżnym i bacznie zwrócić uwagę na to, aby kolana były możliwie jak najbliżej ziemi – dzięki temu krew nie będzie mieć problemu ze swobodnym przepływem. Następnie najlepiej zamknąć oczy, trzymać kręgosłup wyprostowanym, natomiast głowa powinna być w jednym pionie z resztą ciała.

​Jak wygląda krok po kroku medytacja Wima Hofa?

  • poprowadzi Cię naturalny rytm oddechu – skieruj na niego swoją uwagę,
  • skup się na ruchu swojej klatki piersiowej i uczuciach, jakie to w Tobie wywołuje,
  • jeśli pojawiają się jakiekolwiek rozpraszacze – wyzbądź się nich przekierowując skupienie na swój oddech, na swoje wnętrze.

Twoja uważność i świadomość jest wszystkim czego potrzebujesz w tej metodzie, nie ma potrzeba żadnych dodatkowych wyzwalaczy, czy narzędzi. Musisz po prostu być – ot tak, bez wysiłku. Gdy już przyjdzie czas na to, aby wrócić do świata zewnętrznego – po prostu się przeciągnij. W razie jakichkolwiek trudności ze skupieniem się – dobrze jest wykonać ćwiczenia oddechowe, mantrowanie, a niekiedy nawet wystarczy śmiech.

​Medytacja według Wima Hofa – dlaczego warto?

Korzyści, na jakie możesz liczyć medytując według Wima Hofa to między innymi: więcej energii, mniej stresu, rozwój duchowy i nauka koncentracji, a także wiele innych swoistych dla Ciebie, które będziesz odkrywał w ramach praktykowania tej unikatowej, a zarazem nieskomplikowanej metody.