fbpx

Dieta Wima Hofa – na czym polega i jak ją stosować?

Wim Hof znany jako ekstremalny sportowiec z Holandii, wyróżnia się swoimi zdolnościami do przetrwania w temperaturach poniżej zera. Aby to zrobić wykorzystuje swój umysł do regulowania temperatury ciała, ale z całą pewnością pomaga mu w tym również tak zwana dieta Wima Hofa, której chcemy się przyjrzeć bliżej w tym artykule.

​Zanim przejdziesz na dietę Wima Hofa – co warto wiedzieć o tej postaci?

Warto zacząć od tego, że jest to człowiek, który posiada 20 rekordów Guinnessa (!) w zakresie wytrzymywania ekstremalnych temperatur.

​Wim Hof – jakie są jego wyczyny?

  • przebiegł półmaraton boso nad kołem podbiegunowym,
  • przebiegł przez pustynię Namib bez wody,
  • wspiął się na Kilimandżaro mając na sobie tylko spodenki i buty.

Nie mniej ważnym osiągnięciem Wima Hofa jest to, że stworzył metodę oddychania opartą na tybetańskiej medytacji Tum-mo (z wyłączeniem aspektów religijnych). Założył organizację o nazwie Innerfire, a jego celem było szkolić innych w swoich technikach kontrolowania autonomicznego układu nerwowego i układu odpornościowego.

​Dieta Wima Hofa – na czym polega jej sekret?

Najważniejszą informacją odnośnie do diety tego człowieka prawdopodobnie jest to, że Hof jest wegetarianinem. Druga nie mniej ważna informacja to fakt, że zjada tylko jeden obfity posiłek dziennie – zawsze po godzinie 18:00. Jeśli myślisz, że wobec tego Wim Hof diet musi być wymyślna i zróżnicowana – bardzo się zdziwisz. Oto ten jeden posiłek jest bardzo prosty – zwykle jest to makaron, albo zupa jarzynowa.

​Co jeszcze można znaleźć w diecie Wima Hofa w ciągu dnia?

  • zielona herbata,
  • kawa,
  • woda,
  • orzechy,
  • owoce.

Wim Hof przyznaje się też, że czasami sięga wieczorem po piwo – ale poza tym jego dieta jest naprawdę iście niskokaloryczna. Nierzadko też pości.

​Co jeszcze musisz wiedzieć o głównych założeniach diety Wima Hofa?

Hof jest zdania, że firmy spożywcze i farmaceutyczne wykorzystują ludzi i że powinniśmy odzyskać zdrowie, przejmując kontrolę nad naszym ciałem. Zachęca te do samodyscypliny i determinacji – jedząc tylko jeden posiłek więcej, aby później pościć przez 16 godzin. To właśnie jeden ze sposobów odzyskania kontroli nad ciałem, o jakim mówi.

Warto też zwrócić uwagę na listę produktów, których należy unikać stosując się do Wim Hof diet – mięso, szczególnie traktowane hormonami i/lub antybiotykami, cukier, czy żywność rafinowana są absolutnie na tej liście. Podobnie jak przetworzona żywność, w tym żywność modyfikowana genetycznie (GMO), tłuszcze uwodornione, czy różnego rodzaju inne sztuczne składniki. To wszystko absolutnie nie może się znaleźć w menu osoby, która chce działać zgodnie z technikami tego guru od wytrzymałości.

Generalnie warto w tym miejscu mocno podkreślić, iż opisane tutaj wskazówki są bazą diety Wima Hofa, ale powinny być traktowane nie jako kompendium wiedzy na ten temat, a raczej motywacja i zachęta do tego, by pogłębić ten temat jeszcze mocniej i jeszcze bardziej – wtedy można liczyć na pełniejsze wykorzystanie tej metody w swoim życiu, dla swojego ciała i samopoczucia.